Klauser Róbert: A mi vizünk minden külső beavatkozás nélkül kerül palackozásra

Klauser Róbert: A mi vizünk minden külső beavatkozás nélkül kerül palackozásra

Brüsszelben az „ITQ Superior Taste Award”-on, a világ gasztronómiai elitjét lenyűgözte a Szigetközi Friss Víz, és 3 csillaggal jutalmazták. Ebből az alkalomból készítettem egy interjút az oldal számára a cég kereskedelmi vezetőjével, Klauser Róberttel.

Milyen célokkal, tervekkel kerültél a Szigetközi Friss Vízhez?

Egyedüli kereskedőként kerültem az akkori víziközmű szolgáltatóhoz 2011 szeptemberében, és kaptam egy terméket, jelen esetben a Szigetközi Friss Vizet, amit el kellene adni a piacon, és mivel a víz minősége ezt megengedi, prémium kategóriában kellene ezt pozícionálni. Mivel a cég kizárólag csak üveg palackban palackozza a vizet, és a multinacionális cégek piaca egyelőre nem nagyon hajlandó elfogadni a visszaváltós üvegpalack rendszerét, nagyon sokat gondolkodtam, hogyan is tudnánk a gasztronómiában és a prémium kategóriában megjelenni. A Rigler Zsolt barátommal folytatott beszélgetés adta az ötletet, hogy mivel nem vagyunk ásványvízzé minősítve, a Szigetközi Friss Víz nagyon jó helyet foglal el a borok mellett, így mentünk a gasztronómia irányába. Minőségi bor mellé, minőségi víz. Ha a Magyarországi zárt piacot nézem, ahol nagyon nagy uralkodók léteznek a piacon, és kivétel nélkül mindenki az ásványvíz piacán van jelen, azt tudom mondani, hogy az elképzelés nagyon jól sikerült. Mi megtaláltuk azt a kis kaput, amivel senki nem számolt. Felméréseink szerint nagyjából 70 %-os a visszakérése a víznek, ha már valaki megkóstolta, és ez azt bizonyítja, hogy ízlik az embereknek.

Hogyan jött képbe az ITQ Superior Taste Award?

1994 óta tudjuk, hogy nagyon jó minőségű víz a miénk, de előttünk nem találták meg azt az utat, hogyan lehet ezt megvalósítani. Megkerestük azt a díjat (ITQ Superior Taste Award szerk.), ami szerintünk a legjobban és leghitelesebben reprezentálja a gasztronómia világában a minőséget. Februárban kiküldtük a mintát és nagy örömünkre áprilisban megkaptuk a 3 csillagos minősítést.

Különösen nagy elismerés, hiszen 2014-ben csak néhány cég terméke kapta meg a maximum 3 csillagos minősítést.

Bár nagyon sokan neveztek be eddig, magyar víz még tudomásunk szerint nem kapott 3 csillagot.

Mit kell tudni az ITQ Superior Taste Award-ról és a kiosztott csillagos értékelésekről?

36 országból 70 fős a zsűritag, akik michelin csillagos étterem séfjei és vezető sommelier-jei, ők azok, akik kóstolják vakon a beküldött mintákat. Számomra ez nem vízdíj, hanem egy gasztronómiai-élelmiszer díj, mivel itt be lehet nevezni bármilyen élelmiszert. Ha a 70 tesztelőnek a 70-80%-a prémium kategóriának nevezi a terméket, akkor 1 csillagot kap a termék, ha pedig az arány 80-90% között van, akkor 2 csillagot, és ha több mint 90%-a prémium kategóriába sorolja a terméket, akkor azt már 3 csillaggal jutalmazzák.

Milyen kapukat nyithat meg számotokra egy ilyen jellegű elismerés?

Inkább azt mondanám, hogy szélesebbre tárja az eddigi megnyílt kapukat. Mi eddig is nagyon komoly munkát fektettünk abba, hogy megtaláljuk azokat az elismert és hiteles embereket, akik egy minőségi termék mellé adják a nevüket, és szerencsére meg is találtuk őket.

201408_klauser2

Fontosnak tartod, hogy a szakmájukban elismert szakemberek nevüket adják a termék mellé?

Számunkra az volt a fontos, hogy olyan emberek legyenek a termék mögött névvel és arccal, akik a gasztronómiában tevékenykednek és döntéshozók, de nem reklámarcok. Ezek az emberek, akik eldöntik, hogy milyen termékek kerüljenek be esetleg egy étterembe, eddig is tudták, hogy a Szigetközi Friss Víz egy minőségi termék, de szerintem eddig nem gondolták, hogy ezt fel lehet építeni és elindítani.

Sajnos, Magyarországon az ember beül egy étterembe és kér egy vizet, majd kivisznek neki valamit. Ha esetleg a pincér vagy a sommelier a termékünk mellé tud állni, és azt tudja mondani a vendégnek, hogy van egy jó minőségű magyar víz, ami már a világban is bebizonyította, hogy prémium termék, akkor tudunk előrébb haladni. Most végre mindenki látja azt, hogy ennek a magyar, állami háttérrel rendelkező cégnek a termékének van jövője.

Mindig az kell, hogy előbb külföldön ismerjenek el valamit, jelen esetben azt, hogy ez egy prémium termék, majd utána már mindenki a nevét adja hozzá?

Nem gondolom, hogy ez befolyásolná. Mivel Magyarország egy kis ország, a prémium kategória egy viszonylag kis szegmenst jelent ezen a piacon. Ezért is nyitottunk inkább a külföld felé, a nagyobb országok piacain, bár úgy gondolom, hogy egy jó minőségű magyar termék, hiteles marketinggel, el tud indulni Magyarországon is.

Miben más a Szigetközi Friss Víz a többi vízhez képest?

Olyan mennyiségben és olyan nagy tisztaságú víz van a Szigetköz alatt, hogy mindenféle kezelési és szűrési eljárás nélkül palackozzuk. A mi vizünk minden külső beavatkozás nélkül kerül palackozásra, ami azt is jelenti, hogy a víznek a szavatossági ideje fél év. Ez hátrányt és előnyt is jelent a piacon. Bár a gasztronómiában ez nem jelent gondot, mivel az éttermekben gyorsan kerül elfogyasztásra, de a multinacionális cégek piacán ez kifejezetten egy probléma.

Akkor nem is akartok nyitni a multinacionális cégek irányában?

Azt látjuk, hogy az emberek keresik a vizünket, így mindenféleképpen kell találnunk egy csatornát ebben az irányban is.

Mi a helyzet a magyar fogyasztóval, lesz igénye egy prémium vízre?

Igény van! El kell menni abban az irányban Magyarországon is, hogy ha vendéget vár valaki otthon, akkor azt egy minőségi termékkel várja. A Szigetközi Víz soha sem lesz az a termék, amiből több literrel fogyasztanak az emberek otthon. A cég filozófiája, mint ivóvíz szolgáltató, hogy el kellene vinni a világot abba az irányba, hogy az emberek ne vigyék haza a vizet, hanem (Magyarország jelentős részén) háztartásban jó minőségű víz folyjon a csapból.

Miért szükséges az üvegben való palackozás?

A minőség megóvása érdekében. Azon dolgozunk, hogy az a hihetetlen minőségű, tiszta víz, ami Szigetköz alatt van, az ugyanolyan minőségben kerüljön a fogyasztók asztalára is. Ezért van az üvegpalackozás, a fél év szavatossági idő, és az, hogy nem szeretnénk semmilyen technológiai módon tartósítani.

Akkor mi a helyzet a műanyagokban tárolt vizekkel?

A mi mérési eredményeink azt mutatják, hogy ezt a vizet műanyagban nem lehet tárolni. A saját vizünkön elvégzett teszt azt mutatta, hogy a műanyagban tárolt víz 2 hét alatt megromlott.

201408_klauser3

Tervek?

Külföldön a Panta Aqua The Water néven szeretnénk egy komolyabb jelenlétet szerezni. Magyarországon, még ha a gasztronómiában egy jobb piacot is elérünk, akkor sem rentábilis a víz, mivel nem abban a szegmensben vagyunk jelen, ahol nagy mennyiséget lehet eladni. Most már Romániában, Moldáviában és Szlovákiában egyre erősebb a jelenlétünk, de dolgozunk távoli piacokon is.

Ilyen különbségek lennének Moldávia, Románia piacai és Magyarország piaca között?

Igen! Magyarország egy víznagyhatalom, és bár párját ritkítja a minőségi víz, ami itt található, amink van, azt nem vagyunk hajlandóak megfizetni és vigyázni rá.

Ha egy mondatban kellene a cég filozófiáját elmondanod, mi lenne az?

Természetes, tiszta ivóvizet az élettudatosoknak.

(Fotó: Borászportál és a cég honlapja)


Related Posts

Kovács Tamás: Ne a gumimatrac és a lubickolás legyen a Balaton fő üzenete

Kovács Tamás: Ne a gumimatrac és a lubickolás legyen a Balaton fő üzenete

Az alacsony felvásárlási árak miatt sokan felhagynak a szőlőtermeléssel, így vannak olyan falvak a Balaton körül, ahol teljesen megszűnt a szőlőtermelés. Sajnos nincs értéke a szőlőnek, és ez egy komoly probléma jelenleg Magyarországon. A múltkori Csapody Balázzsal készített interjúm után ismét a Balaton a főtéma: […]

Fiáth Attila – Tokaj vagy Furmint?

Fiáth Attila – Tokaj vagy Furmint?

Fiáth Attilával ültem le egy kávé mellé, és ha a világot nem is váltottuk meg, de pár kényes téma szóba került: Tokaj, furmint, borstratégia, „botcsinálta” szakértők, és persze a kézművességet sem hagytuk szó nélkül. Attila tanulmányait Budapesten, Cambridge-ben és a Harvard Business School-on végezte. 2012-ben […]



Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..


Inline
HA TETSZETT, AKKOR FACEBOOKON IS KÖVETHETED A WINEARTCULTURE OLDALÁT! KÖSZÖNÖM!
Inline
HA TETSZETT, AKKOR FACEBOOKON IS KÖVETHETED A WINEARTCULTURE OLDALÁT! KÖSZÖNÖM!