Leitner László: a magyar víznek van helye a világpiacon!

Leitner László: a magyar víznek van helye a világpiacon!

Legmagasabb, Nagy Aranyérmet kapott Szigetköz vize a brüsszeli székhelyű Monde Selection Nemzetközi Minőségügyi Szervezet független, szakmai zsűrijétől, így, a múlt évi iTQI-n (The International Taste & Quality Institute) legmagasabb, 3 csillagos elismerés után, idén a külföldi piacon Panta Aqua the Water néven megjelenő, de itthon Szigetközi Friss Vízként ismert termék, ismét a világ legjobb termékei között van.

A rangos elismerésben a Panta Aqua the Water márka szénsavas és szénsavmentes változata egyaránt részesült. Különösen büszke vagyok, hiszen az ünnepélyes díjátadó gálára – ami idén Lisszabonban, június 1-jén került megrendezésre – én is hivatalos voltam, és így, a helyszínen bővebb bepillantást is nyerhettem a rangos eseménybe. A gyönyörű, történelmi Pátio da Galé épületében, volt alkalmam beszélni a zsűri elnökével és néhány zsűri taggal, megtudva többek között azt is, hogy jövő évben a tervek szerint Budapesten kerül majd megrendezésre a Monde Selection díjátadó gálája. Természetesen a díjátadó ünnepség után, Leitner Lászlóval, a Panta Aqua Vízpalackozó Zrt. vezérigazgatójával is készítettem egy rövid interjút, aki elmondta, hogy ez a díj tovább erősíti egyben azt is, hogy a világ víz nagyhatalmai közé egyre inkább hazánkat is bevegyék. De erről egy picit később.

20150616_viz2 Versenyről:

Az 1961 óta működő Monde Selection minden évben értékeli és díjazza a minőségi termékeket érzékszervi és laboratóriumi vizsgálatok mellett a jogszabályi megfelelés, csomagolás, címkézés, egészség- és környezettudatosság illetve innováció alapján. Több mint 70 szakértő, köztük Michelin-csillagos séfek, sommelier-ek, a Francia Konyhaművészeti Akadémia tagjai, táplálkozási és egészségügyi szakértők, egyetemi tanárok, vegyészmérnökök vizsgálják és tesztelik a termékeket. A megmérettetés lényege, hogy elismerései révén objektív alapot nyújtson a gyártóknak és forgalmazóknak saját termékeik minőségi helyzetét illetően, illetve segítse a fogyasztókat a minőségi márkák választásában. Az esemény fontosságát jól mutatja, hogy évről évre egyre több ország és termék jelentkezik a Monde Selection-re, múlt évben több mint 80 ország, 3163 termékkel. Egyes zsűri tagok, már több mint 40 éve működnek együtt a Monde Selection-nel. A zsűri számára ezen a megmérettetésen nemcsak a termékek megjelenése, ízvilága fontos, hanem az élelmiszerbiztonsági tényezők is. 2015-ben 81 ország, 1062 cég 2952 termékkel jelentkezett a megmérettetésen, és mint az elmúlt évek is igazolták, idén is a legtöbb országot és terméket Európa és Ázsia adta.

A 18. századi épületben megtartott díjátadó gálán, 38 országból, 224 cégtől (Boston Beer Company, Heineken Romania, Bacardi Martini Inc USA, Bacardi Martini Inc Belgium, Nestlé Japan, Coca Cola Kolumbia, House Foods Corp Japan, Coca Cola Japan, stb.), 492 vendég volt jelen. A vizek kategóriájában a gálán 17 cég kapott díjat, ebből 12 japán volt.

20150616_viz3

A Szigetközi Friss Vízről (Panta Aqua the water):

A Mosonmagyaróvár és környékén élő 74.000 fős lakosság ivóvízét, mely Közép-Európa egyik legnagyobb és legtisztább ivóvízkészletéből, a szigetközi vízbázisból származik, a helyi önkormányzat tulajdonában álló Panta Aqua Zrt. 2011 óta szűrés és egyéb kezelés nélkül palackozza és forgalmazza itthon Szigetközi Friss Vízként, külföldön Panta Aqua néven.

A víz különlegessége, hogy szűrés, kezelés, tisztítás nélkül, közvetlenül palackozható ivóvíz, mely hasonlóan védett és állandó minőségű vízbázisból származik, mint ami az ásványvizekre van előírva. De a társaság üzletpolitikájának alapvető célkitűzése, hogy az ivóvizet, mint értéket visszavezesse a köztudatba. A szigetközi vízbázis különlegessége, hogy 300 – 600 m vastag kavicsgörgeteg részekre települt és a medence hatás miatt az Alpok tiszta mélységi vizei áramlanak ide, így gyakorlatilag kifogyhatatlannak tekinthető a feketeerdei vízbázis. A 70-100 m mélységű kutakból nagy mennyiségű és minden szempontból kiváló, kezelést nem igénylő tiszta víz nyerhető ki. Az itt található ivóvíz rendkívüli tisztasága, alacsony ásványi anyag tartalma adja meg a lehetőséget a palackozott ivóvíz előállítására is. Ezeket az előnyöket csak nagyon kevés palackozott víz tudja biztosítani szerte a világon.

20150616_viz620150616_viz7

Leitner Lászlóval beszéltem a díjátadó után:

A múlt évi iTQi-n elért kimagasló eredmény után, idén egy újabb nagy sikert értetek el. Mit jelent ez számotokra?

A nemzetközileg is elismert független szervezetek tanúsítványai, díjai, egyre fontosabbak az embereknek, és számunkra nagyon pozitív történet, hogy mindkét független szervezetnél kimagaslóan jó eredményeket értünk el. Míg az iTQi -n a zsűri tagok teljesen vaktesztelésre hagyatkoznak – és több mint 90%-a azt igazolta, hogy a Szigetközi Friss Víz egy nagyon jó minőségű víz- , addig a mostani Monde Selection elismerés, többek között, a csomagoláshoz és a környezetvédelmi dolgokhoz is kapcsolódott, ami számunkra mind-mind fontos szempont. A Monde Selection-ön is több mint 90%-os volt az arány, ami 2 Nagy Aranyérmet jelentett számunkra. Ezek az eredmények nagyon fontosak, és azt igazolják, hogy eredményesen tudunk részt venni bármilyen nemzetközi teszten. Úgy gondolom, hogy ezt a kérdéskört érdemes tovább vinni.

Hogyan esett a választás ebben az évben a Monde Selection-nön való indulásra?

Van egy sorrend a fejünkben, hogy mit mikor fogunk megcsinálni. Nem érdemes egy évben túl sok helyen elindulni. A legfontosabb számomra, hogy megértessem az emberekkel, hogy Magyarország egy víznagyhatalom, és azt, hogy a magyar víznek van helye a világpiacon.  Ma nem igen tudunk olyan magyar vizet mondani, mint például franciát, olaszt vagy akár japánt, amelyik elterjedt sok országban. Előbb utóbb kell, hogy legyen ilyen magyar víz, és a Panta Aqua (Szigetközi Friss Víz) szeretne az egyik ilyen víz lenni.

Tisztában vagyunk-e a magyar víz minőségével?

Amikor valaki nagyon jól van ellátva, akkor észre sem veszi mennyire jó a magyar víz. Az országban számos jó víz van, mind ivóvíz, ásványvíz, és gyógyvíz kategóriában. Talán ennek a marketingelését és sikerre vitelét nem biztos, hogy kellőképpen megtaláltuk. De ez nem csak a vízre érvényes, hanem sok minden másra is. Elszomorító történet, hogy sem az ITQi-n sem a Monde Selection-nön, igazából nem igen találkoztunk magyarokkal. Az ITQi-n is azt láttam, hogy a nagy exportáló országok, nagy létszámban vettek rész a versenyen.

A Szigetközi Friss Víz, mint általában a prémium termékek, nem Pet palackban, hanem üvegben kerül palackozásra. 

A fogyasztók szempontjából, az látszik a világpiacon, hogy nem biztos, hogy a Pet palack a legjobb irány. A prémium kategória viszont nagyon jön fel, és azt lehet megfigyelni, hogy ebben a prémium szegmensben már az üveg jelent meg mindenhol.  A statisztikák szerint, Magyarországon a Pet palackoknak csupán a 33%-át tudják ténylegesen feldolgozni. Mi a környezetvédelmet is szintén fontosnak tartjuk, az üvegeket pedig bármikor vissza lehet dolgozni.

Milyen tapasztalatokat szűrtél le a Monde Selection-nön?

Vízműként indítottunk egy vízpalackozást, és ugyanezt láttam a díjátadó gálán is a sikeresek között. A díjazott termékek között, például a japánoknál még három olyan vízmű volt, aki szintúgy palackozott vizet. Azt figyeltem meg, hogy egyre több az ivóvizek száma, és azoké a vizeké, melyek nem túl nagy ásványi anyag tartalommal rendelkeznek, de legfőképpen azoké, amelyek szűrés és tisztítás nélkül kerülnek forgalomba. 

Lisszabon turista szemmel?

Egy új országot felfedezni, számomra mindig pozitív történet, és bár az idő igen kevés volt, mégis megpróbáltunk megnézni mindent, amit lehetett e rövid idő alatt. Engem jobban érdekel a város hangulata, személyesen megtapasztalni hogyan élnek itt az emberek, és nem újságokból tájékozódni ezekről, mert az bármikor félrevezető lehet.

Mi fogott meg leginkább?

A sokszínűség mellett is van egy nyugodtság, mindenhol kedvesek az emberek. Azt tapasztaltam, hogy semmivel sem tudnak jobban angolul itt, mint saját hazánkban az emberek.

Ilyen sikerekkel a hátatok mögött, gondolok itt az ITQi-n és a Monde Selection-nön elért rangos sikerekre, milyen tervekkel néztek a jövő felé?

A magyar piacon, a mi általunk megcélzott szegmensben, a piacvezetés lenne a cél. Ehhez még sok munka kell. Számomra sokkal fontosabb, hogy a Panta Aqua-val felépítsünk egy mindenki által elismert nemzetközi brand-et, és azt, hogy a világ legtöbb országában ott legyünk.

Leitner László és jómagam a díjátadó után: 

20150616_viz8


Related Posts

Kovács Tamás: Ne a gumimatrac és a lubickolás legyen a Balaton fő üzenete

Kovács Tamás: Ne a gumimatrac és a lubickolás legyen a Balaton fő üzenete

Az alacsony felvásárlási árak miatt sokan felhagynak a szőlőtermeléssel, így vannak olyan falvak a Balaton körül, ahol teljesen megszűnt a szőlőtermelés. Sajnos nincs értéke a szőlőnek, és ez egy komoly probléma jelenleg Magyarországon. A múltkori Csapody Balázzsal készített interjúm után ismét a Balaton a főtéma: […]

Hampuk Zsolt – „Pengeélen táncol Magyarországon a gasztronómia”

Hampuk Zsolt – „Pengeélen táncol Magyarországon a gasztronómia”

„Kissé egyhangúnak tartom a gondolatot, hogy a gasztronómia csupán az ételekről szól. Annál jóval több, komplexebb, lendületesebb fogalom. Olyan, mint az illatos zene, vagy az ehető szín, borzolja és nyugtatja érzékeinket, külön-külön, vagy akár egyszerre. Befolyásolja hangulatunkat, gondolkodásainkat, élményeinket, jövőnket és múltunkat egyaránt. Kellő alázatot […]



Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..


Inline
HA TETSZETT, AKKOR FACEBOOKON IS KÖVETHETED A WINEARTCULTURE OLDALÁT! KÖSZÖNÖM!
Inline
HA TETSZETT, AKKOR FACEBOOKON IS KÖVETHETED A WINEARTCULTURE OLDALÁT! KÖSZÖNÖM!