Ez a weboldal sütiket használ, hogy a lehető legjobb felhasználói élményt nyújthassuk. A cookie-k információit tárolja a böngészőjében, és olyan funkciókat lát el, mint a felismerés, amikor visszatér a weboldalunkra, és segítjük a csapatunkat abban, hogy megértsék, hogy a weboldal mely részei érdekesek és hasznosak.
Sok mindennel egyet tudok érteni ami itt elhangzott, de azért az komoly tévedés, hogy az aszút levették volna a palettáról. Sőt. Az új recept ellenére is sok középbirtokon továbbra is nagy aszúban gondolkodnak (a Holdvölgyétől Babitsékig, az Oremustól akár a tucatborokat készítő Sajgóékig). A furmint aszúval egyenrangúsítási törekvése az persze nagy butaság, gazdaságilag se jön ki sehogy se a modell. De azt azért hozzá kell tenni, hogy ennek a gondolatnak az a Szepsy az egyik fő fűtője ma is, aki aszút azért mégiscsak tud csinálni. Ja, és amúgy meg azt is tegyük már hozzá, hogy az interjúalany által felmagasztalt Szent Tamás birtokot épp az ifj. Szepsy viszi….
Én nem értek a borászathoz,de 63 éves nagymamaként a beszélgetésben elhangzottak véleményem szerint nagyon is jól felvázolták a mai helyzetet. Komlóska szülöttjeként sok mindent tapasztaltam a 60-70-80 as években.Az Édesapám a régi Tokajhegyalja-i Állami Gazdaságban dolgozott. Rengeteget ” oltott” abban az időben. Saját telepítésű szőlőnkben is kb.45 fajta volt található.Nagyon jó borai voltak.Sajnos 1978-ban 57évesen elhunyt. Tudom ez a múlt,de a jelent az úgynevezett ” pancsolással” évtizedekre tönkre-tették a vidék jó hírnevét azt hiszem..Az újságok hetekig cikkeztek erről, és nem csak a hazai, de a külföldi lapok is, így sikerült az amerikai piacra “betörnünk”!? Amiről viszont kevés szó esett, az a régi családi vállalkozások,ahol már a legfiatalabbak tanult borászként a szülők gyakorlatát átvéve sokat tehetnek és már talán tettek is a változásokért (pl.Homoky borászat Mád) .Nagyon nagyon sok sikert kívánok a további munkáikhoz és szívesen olvasnék további hasonló beszélgetést dicsérő, és építő kritikát.
Csak nagyon röviden. Szimpatikus írás, bár a lényeget Ő sem írja le: Egy édes bor kb. húsz év alatt stabilizálódik.Tehát az ún. aszú pusztán a pénzről szól.Olyan is.
Két év hordó húsz év helyett, egy év palackban, jósok kén aztán hajrá az üzletbe.Jó sorsom megadta, hogy kóstolhattam az aszúborok szine-javát, hát az újmódi mellettük bizony még lábvíznek sem való. Hasonlókat és sokkal jobb minőségben a világ számtalan helyén készítenek.
Két év hordó húsz év helyett, egy év palackban, jósok kén aztán hajrá az üzletbe.Jó sorsom megadta, hogy kóstolhattam az aszúborok szine-javát, hát az újmódi mellettük bizony még lábvíznek sem való. Hasonlókat és sokkal jobb minőségben a világ számtalan helyén készítenek.
A Tokaj vagy Furmint?” cíkkhez annyit tennék hozzá, hogy a méltán világhírű francia desszertbor, az 1700-as években jelent meg a világban, szemben a Tokaji aszu-val , amit már az 1500 as években szállítottak az a cári udvarba és az angol királyi udvarokba is .A marketingünk azóta is elmarad legílább 200 évvel, De miért ? Nincs szakember, nincs pénz ,nincs szándék ?
Egy idevágó történet : jó pár évvel ezelőtt a szomszédos ország jó nevű borásza azt kérdezte egy kóstoló alkalmával: ” miért nem csináltok ár valamit azzal a magyar bormakinggel?
Érdekes kérdések…
az előző cikkem vége helyesen: bormarketing-el?