Ekkora borpromóciós projekt még nem volt Magyarországon

Ekkora borpromóciós projekt még nem volt Magyarországon

Az Agrármarketing Centrum idén először rendezi meg a hazai borok népszerűsítését célzó rendezvényt Hungarian Wine Summit néven. Az Agrárminisztérium (AM), a Hegyközségek Nemzeti Tanácsa (HNT) és az Agrármarketing Centrum (AMC) közös sajtótájékoztatóján ismertették az utóbbi évek szőlő- és bortermelését érintő támogatásokat is.

A Hungarian Wine Summit egy beutaztatáson alapuló esemény, melynek célja megismertetni a magyar borokat és borvidékeket, a magyar borok sokszínűségét a nemzetközi szakértőkkel, valamint segíteni a borászatokat üzleti kapcsolati hálójuk kibővítésében, ezáltal hozzájárulva az exportvolumen növeléséhez. A csaknem 100 nemzetközi borszakértő; véleményvezérek, beszerzők, Master of Wine-ok, szakújságírók szerte Európából 2022. március 20-tól kóstolókon, borvacsorákon, a borrégiókat bemutató kétnapos, vezetett túrákon vesznek részt. A hazai és nemzetközi szakmai közönség a programhoz a SIRHA Budapesten csatlakozhat 2022. március 22-24. között. A szakkiállításon kilencven hazai borásznak biztosítanak bemutatkozási lehetőséget sétálókóstoló keretében, emellett tokaji bor- és pezsgőbárral, valamint a magyar borexport számára fontos szőlőfajtákat és borstílusokat bemutató mesterkurzusokkal várják a szakmai közönséget.

Tarpataki Tamás az Agrárminisztérium agrárpiacokért felelős helyettes államtitkára elmondta, hogy szakpolitikai szempontból kiemelt feladat az ágazat minden lehető eszközzel történő fejlesztése, amelynek elsődleges célja a minőségi előrelépés. Az utóbbi évtizedben az agrártárca több mint 70 milliárd forinttal támogatta a szőlő szerkezetátalakítást, amelynek nyomán a szőlőterületek több mint fele megújult. Tarpataki Tamás hozzátette, a szőlőültetvények korszerűsítése mellett a borászati üzemek fejlesztése is kiemelt cél volt: az Európai Unió bor nemzeti támogatási programjából és a vidékfejlesztési támogatásokból az elmúlt hét évben több mint 30 milliárd forint támogatás jutott a magyar borászatok fejlesztésére. A fejlesztési támogatások mellett Magyarország kihasznál minden olyan marketing és promóciós támogatási formát is, amelyet a Közös Agrárpolitika lehetővé tesz. „Tisztán nemzeti forrásból és uniós források felhasználásával is támogatjuk a hazai borok Unión belüli és kívüli promócióját is”.

Légli Ottó, a Hegyközségek Nemzeti Tanácsának elnöke kiemelte, a magyar borkultúra egyre inkább példát és erőt mutat az agrárium és a piac résztvevőinek egyaránt, amelynek bemutatására kiváló alkalom a március végén megrendezésre kerülő Hungarian Wine Summit is. Az elnök elmondta, Magyarország ugyan mennyiségileg nem tartozik a világ legnagyobb bortermelői közé, minőségileg azonban egyre magasabb szintet képvisel, amelyhez rendkívül jó alapot nyújt a hazai támogató gazdasági környezet.

Ondré Péter, az AMC ügyvezetője elmondta, méltán lehetünk büszkék a magyar borágazatra és arra a fejlődésre, amelyen az utóbbi években az keresztül ment. Olyan termőterületekkel, tudással és hagyományokkal vagyunk felvértezve, amely sikerre ítéli ezt az ágazatot. Ma már biztonsággal térünk át a minőségi bortermelésre, aminek eredményeképp a magyar bor méltó helyére, a legfelsőbb polcokra kerülhet. Nem elegendő azonban a tudás és a hazai beruházások, a nemzetközi piacokon is meg kell mutatnunk milyen értékeket és termékeket vagyunk képesek létrehozni. Erre ad nagyszerű lehetőséget az a borszakmai rendezvény, amely az AMC az Agrárminisztériummal és a Hegyközségek Nemzeti Tanácsával együttműködve valósít meg március 22-24. között a Hungexpon. Azzal, hogy nemzetközi, nagy elismertségnek örvendő szakmai résztvevők meghívásával és érdekes programok szervezésével hívjuk fel a külföldiek figyelmét a magyar borszakmára, hazai pályán tudjuk megnyerni a magyar bor kiváló nemzetközi hírnevéért vívott mérkőzést.

(készült a sajtóközlemény alapján)


Related Posts

Elengedhetetlen a bor nagykereskedelmi és piaci árának emelése

Elengedhetetlen a bor nagykereskedelmi és piaci árának emelése

Az elmúlt években a magyar borok nagykereskedelmi árai nem, vagy csak igen csekély mértékben változtak, annak ellenére, hogy az ágazat termelési költségei folyamatosan emelkednek. A fogyasztók ezzel szemben dráguló borárakkal szembesülnek a boltok polcain. A kialakult helyzetet több tényező együttes hatása idézi elő. A pandémia, […]

Fogas recept, balatoni olaszrizlinggel

Fogas recept, balatoni olaszrizlinggel

Sajnos Magyarországon legtöbb esetben csak az ünnepek alkalmával kerül hal az asztalra. Pedig nem csak egészséges, hanem finom is. Következzen most egy ízletes fogas recept, amihez egy olaszrizlinget ajánlok a figyelmetekbe. Egy nagyon fontos dologra viszont célszerű figyelni: a fogas ceviche – azaz a citrusgyümölcs […]



Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .