Magyar Bor – Személyesen, az új márkakoncepció

Magyar Bor – Személyesen, az új márkakoncepció

A Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) szakmai szervezetekkel együttműködve idén márciusban létrehozta a magyar bor új márkakoncepcióját. Az egységes, „Magyar bor – Személyesen” üzenetrendszert és a nyáron induló bor.hu egységes borászati webportált az MTÜ országos előadássorozat keretében személyesen népszerűsíti a szakma körében, amelynek első állomása Budapesten került megrendezésre, egy exkluzív workshop kíséretében.

A hazai borszakma részéről mutatkozott igényre építve idén márciusban megszületett egy minden elemében megújult magyar bor márkakoncepció egyetértésben és együttműködésben az ágazatot képviselő Hegyközségek Nemzeti Tanácsa, az Agrárminisztérium, a Külgazdasági és Külügyminisztérium és a meghatározó gasztronómiai szervezetek bevonásával. Létrejött a magyar bor egységes arculata, üzeneti rendszere, melynek mentén folyamatosan építik a magyar bor stílusát alakító márkaelemeket. „Egy olyan rendszer jött most létre, melyre az ágazatban mindannyian bizalommal tekintünk, hiszen mindenki a sajátjának érezheti és minden bort készítő emberről is szól. A hazai borágazat helyzetének javítása és fenntartható növekedésének érdekében az MTÜ víziója az volt, hogy a magyar bor egyedi és megkülönböztethető kategóriává váljon, értéke növekedjen és általa erősödjön az országmárka” – mondta el Németh Anna, a Magyar Turisztikai Ügynökség vezérigazgató-helyettese köszöntőjében a budapesti állomáson.

Ipacs Géza arculattervező
Ipacs Géza arculattervező

Az idén létrejött új bormárka képviseli a magyar borkultúra változatosságát, és egységbe szervezi a magyar bor kommunikációját, hogy mind a belföldi, mind a külföldi fogyasztók számára megismerhetővé váljanak a magyar bor és a borászatok értékei, és ezek által is még több embert a magyarországi borvidékek felfedezésére inspiráljon. A „Magyar bor – Személyesen” koncepciót először 2019. március 1-jén ismerhette meg a hazai szakmai közönség, a nemzetközi porondon pedig a világ legnagyobb borvásárán, a ProWein Düsseldorf kiállításon debütált első alkalommal az új bormárka mentén felépített magyar stand.

„A most indult országos bor roadshow célja, hogy a teljes magyar borágazatban dolgozó szakembereket elérjük és személyesen bemutassuk nekik a márkakoncepciót­” – mondta el Gál Zsombor, az MTÜ bormarketing részlegének szakértője. Hozzátette, hogy a budapesti állomáson borászati és gasztronómiai szakemberek, újságírók, az ágazatért felelős szakpolitikusok körében népszerűsítik a bormárkát. A nyár folyamán további öt borrégióba viszik el a rendezvénysorozatot, hogy a helyi termelők, gasztro- és turisztikai szakemberek is közelebbről, személyesen is megismerjék a marketingkoncepciót. Gál Zsombor és Ipacs Géza arculattervező előadásában ismertette, hogy a logó koncepciójának fókuszában a személyesség üzenete áll – a magyar bor egyenlő a mindenkori magyar borásszal, így a kommunikációban is elsősorban a borászok jelennek majd meg.

Az MTÜ feladata marketingkommunikációs eszközökkel támogatni Magyarország pozíciójának megerősítését a világ bortérképén és megmutatni, hogy a magyar borok világszínvonalúak, csúcsminőséget képviselnek. A koncepciót támogatja majd a nyáron induló www.bor.hu is, amelyre májusban elindult a hazai borászok regisztrációja. Az oldal kiemelt feladata lesz, hogy a borturistáknak, érdeklődőknek egy szakmailag 100%-ban lektorált felületet biztosítson, amin keresztül tiszta képet kaphatnak a magyar borról, borvidékeinkről, borászatainkról. A weboldal része lesz egy intelligens borászatkereső is, ahol a fogyasztó a preferenciái alapján meg tudja találni a számára megfelelő helyszíneket, termelőket, továbbá elérhető lesz egy, a magyar bort bemutató tartalom is, amely a szőlőfajtákat, bortípusokat, borvidékeinket mutatja be.

A rendezvényen sor került egy kerekasztal beszélgetésre is, kiváló borászok, borászati képviselők (Pászti-Nagy Dóra, Balassa István, Barta Károly, Gilvesy Robert, ifj. Heimann Zoltán, Linzer Sámuel) társaságában, továbbá előadást tartott Hamvas Zoltán, a „Magyar Bocuse d’Or Akadémia” Egyesület elnöke, végül egy kóstolón vehettek részt a meghívottak „Made in Hungary” címmel.

(készült a sajtóközlemény alapján, a képeket én készítettem az eseményen)


Related Posts

40 év sötétség volt Magyarországon – Hamvas Zoltán

40 év sötétség volt Magyarországon – Hamvas Zoltán

Alig találni Magyarországon olyan vendéglátós szakembert, aki szeretné jól végezni a munkáját, az ágazatban pedig egyértelműen fehérítésnek kell következnie – vallja Hamvas Zoltán a hazai gasztronómiai élet meghatározó alakja, aki szerint jó lenne, ha a diákok nem csak filmeken vagy fotókon látnának halakat, húsokat és […]

Ipacs Szabó István – „Az ember itt megérti, hogy a szőlő és a bor képes a lelket felemelni”

Ipacs Szabó István – „Az ember itt megérti, hogy a szőlő és a bor képes a lelket felemelni”

Április 2.-án került megrendezésre az Aba-Novák Kulturális Központban a III. Szolnoki Bor-és Pezsgőmustra, ahol a Szolnoki Borkör szervezésében 30 borászat, 150 szabadon kóstolható borral és pezsgővel várta a látogatókat. A szakmai partner találkozóból már nyilvános rendezvénnyé avanzsált sétáló kóstoló, láthatóan évről évre fejlődik: határozottabb célokkal […]



Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..


Inline
HA TETSZETT, AKKOR FACEBOOKON IS KÖVETHETED A WINEARTCULTURE OLDALÁT! KÖSZÖNÖM!
Inline
HA TETSZETT, AKKOR FACEBOOKON IS KÖVETHETED A WINEARTCULTURE OLDALÁT! KÖSZÖNÖM!