Szemléletváltás a bormarketingben

Szemléletváltás a bormarketingben

Új könyv jelent meg, amelyik borászatok számára foglal össze naprakész ismereteket a kommunikáció és a marketing terén. A kötet amellett, hogy a modern eszközök működési logikáját bemutatja, nagy hangsúlyt fektet a stratégiai gondolkodásra, a pincészetek saját hangnemének, kommunikációs üzeneteinek megtalálására.

A kiindulópontot az jelenti, hogy a borágazatnak speciális jellemzői vannak. Ennek egyik legfontosabb eleme, hogy az átlagoshoz képest kiemelkedően magas az ebben a szektorban dolgozó cégek száma. Több ezer bortermelő van hazánkban, akik közül sok száz túllép a helyi értékesítésen, és országos vagy akár nemzetközi ismertség elérésére törekszik.

Egy ilyen erős versenyhelyzetre épülő üzleti környezet, kombinálva az átlagosan kis cégméretekkel és marketingre szánható erőforrásokkal, kiemelten fontossá teszi, hogy a kommunikációra szánt idő és pénz hasznosan kerüljön felhasználásra. Ha már egy pincészet közösségimédia-oldalt, honlapot üzemeltet, esetleg a sajtóval kommunikál, akkor a hatékonyság érdekében célszerű túllépni az általános marketingtanácsokon, és a borpiacra fókuszálva alaposan átgondolni a stratégiát.

„Annak érdekében, hogy a történetmesélés, a saját hangvétel megtalálásában segítsem a pincészeteket, az egyes fejezetekben nemcsak az adott csatorna működéséről írtam, hanem arról is, milyen stratégiát érdemes felépíteni annak kapcsán, hogy egyáltalán mit szeretnénk elmondani.

A borászatok nincsenek könnyű helyzetben, mert nem rendelkeznek a multikhoz hasonló büdzsékkel, viszont sokaknak közülük olyan erős, bizalmi kapcsolatuk van a fogyasztókkal, amelyet sok nagyvállalat csak irigyelhet. Egy borászat számára tehát az lehet a leghatékonyabb, ha azokat a tevékenységeit fejleszti, amelyekkel ez a kapocs tovább erősíthető” – mondja el a szerző.

A könyvet Tóth Adrienn nemzetközi borakadémikus írta, aki közel egy évtizedes borszakírói munkát követően öt éve alapította a borkommunikációra specializálódott Wineglass Communication ügynökséget. A Bormarketing – szemléletváltó eszközök a modern és sikeres borászathoz című kötet a cég honlapján rendelhető meg.

A könyv a kiadó honlapján vásárolható meg: https://wineglass-communication.hu/bormarketing-konyv/

(készült a sajtóközlemény alapján, borítókép Dancsecs Ferenc)


Related Posts

Horkay András: „A hangos üzenetben hiszek”

Horkay András: „A hangos üzenetben hiszek”

Tízéves a CEWI, az egyik legkeresettebb magyar boriskola, mi mégis húsz, vagy annál is több évről és tapasztalatról ültünk le beszélgetni Horkay András alapítóval. Nagy hírnevű borvidékekre utaztunk virtuálisan, újraéltünk online borkóstolókat és amellett sem mentünk el szó nélkül, hogy hogyan lehetne, vagyis inkább kellene […]

A magyar bor kicsit olyan, mint a magyar foci – Konkoly Mihály, nemzetközi borakadémikussal beszélgettem

A magyar bor kicsit olyan, mint a magyar foci – Konkoly Mihály, nemzetközi borakadémikussal beszélgettem

„Közel negyedszázada foglalkozom borokkal, de ez időszak alatt, legalább 5 megújulásnak, újragondolásnak, avagy „újragombolásának” voltam szemtanúja. Hangosan teszem fel a kérdést: hol vannak az eddig elért sikerek? Vallom, hogy a Kárpát-medence az egyik legjobb élőhely a világon, de kicsit el kellene gondolkodnunk azon is, hogy […]



Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .