Egyedülálló képzés indul a Tokaj-Hegyalja Egyetemen

Egyedülálló képzés indul a Tokaj-Hegyalja Egyetemen

A sárospataki Tokaj-Hegyalja Egyetem (THE) fennhatósága alá tartozó Tokaj Wine Business Institute (TWBI) szeptemberben elindítja az 1 éves borüzleti menedzser képzését. A dr. Fiáth Attila nemzetközi borakadémikus vezetésével létrejött posztgraduális iskola páratlanul rugalmas, ugyanakkor nemzetközileg is magas színvonalú tananyaggal várja a hallgatókat. A szakmai értéket a dijoni székhelyű School of Wine & Spirits Business at Burgundy School of Business-szel (BSB) kötött együttműködés is garantálja.

A Tokaj Wine Business Institute a neves külföldi „Wine Business Institute” intézmények példájára alakult meg, oktatási és kutatási tevékenységet egyaránt végez. A TWBI megalapításával a Tokaji borvidék újra elfoglalja az azt megillető regionális vezető szerepet a borszakmai képzés terén és világszerte erősíti a hazai és regionális borszakemberek pozícióit. Az intézet szakmai partnerségre lépett a BSB-vel, de olyan hazai szakemberekre is támaszkodik, akik eddig is sikeresen képviselték a magyar borszakmát a nemzetközi porondon.

„A TWBI megalapításával új minőséget teremtünk a magyar borszakmai képzésben és felhelyezzük a Tokaj-Hegyalja Egyetemet a nemzetközi wine business képzés térképére, regionális vezető szerepet kialakítva – hűen Tokaj gazdag hagyományaihoz” – mondta Prof. Dr. Stumpf István, a Tokaj-Hegyalja Egyetemért Alapítvány kuratóriumának elnöke. „A borüzleti menedzser képzés az első lépés a TWBI kínálatának kiteljesítése irányában. Hosszútávú terveink között szerepelnek további nemzetközi, borszakmai vezetőket célzó képzések, amelyeket szintén elismert nemzetközi partnerekkel tervezünk megvalósítani.” – közölte Stumpf István.

A borüzleti menedzser olyan egyedülálló képzést biztosít, amely megismerteti hallgatóit a jelenlegi borászati, borgazdálkodási irányzatokkal, ezzel párhuzamosan olyan iparág-specifikus üzleti és közgazdasági ismeretekkel látja el őket, amellyel akár nemzetközi szinten is vezetőkké, úttörőkké válhatnak a borpiacon. Az angol nyelvű posztgraduális képzés során a hallgatók Wine Business Manager diplomát szereznek. A TWBI együttműködő partnereivel, a magyar gazdaság elkötelezett szereplőivel közösen támogatja a jövő borászait, ezért legsikeresebb hallgatóik akár teljes tandíjmentességet magába foglaló ösztöndíjakat is nyerhetnek.

„A borfogyasztás világszerte soha nem látott mértékűvé vált, és a növekedésnek koránt sincs még vége. Ugyanakkor a kínálat a keresletet meghaladó mértékben növekszik, és ebben a kiélezett versenyben szolid szakmai ismeretekre van szükség a sikeresség elérése és fenntartása érdekében. Tokaj maga a tradíció, ezt az évszázados hitelességet párosítjuk a Tokaj Wine Business Institute képzése során a modern közgazdaságtan alapvető ismereteivel, köztük a kreatív bormarketing, hatékony értékesítési technikák és a digitális megoldások oktatásával” – nyilatkozta dr. Fiáth Attila, a Tokaj Wine Business Institute igazgatója. „A borüzleti menedzser képzést elsősorban gazdasági képzettséggel nem rendelkező fiatal borászoknak és borászati ismeretekkel nem rendelkező kereskedelmi szakembereknek ajánljuk. Közép-Európában egyedülálló ez a képzés, ennek megfelelően nem csak Magyarországból, hanem a környező országokból is számítunk érdeklődőkre. A TWBI létrehozása egy ugródeszka a magyar és régiós borszakembereknek, hogy fenntartható és nemzetközileg értelmezhető piaci teljesítményt nyújthassanak” – mondta Fiáth Attila.

„Burgundia és Tokaj, az első pillantásra nagy különbségek valójában óriási közös halmazt adnak ki: a tradíciók iránti elkötelezettség és a modern bortrendeknek felkarolásának szintézisére épít mindkét világhíres régió. Hiszünk benne, hogy a Dijonban bevált oktatási módszertannal a TWBI-n is hozzá tudunk járulni a régió versenyképességének javításához” – mondta Steve Charters (MW, PhD, HDR), a dijoni BSB Wine & Spirits tanszékének professzora.

A tavaly alakult Tokaj-Hegyalja Egyetem szőlész-borász képzése és a TWBI ősszel induló, nemzetközileg is egyedinek számító képzései Tokaj-Hegyalja megújulási folyamatának egyértelmű jelei. Tokaj páratlan brand a nemzetközi borszakmában, oktatási és kutatási tevékenységével a sárospataki intézmények küldetésüknek tekintek ennek az örökségnek az ápolását.

(készült a sajtóközlemény alapján, borítókép: Ripka Gergely)


Related Posts

Fiáth Attila – Tokaj vagy Furmint?

Fiáth Attila – Tokaj vagy Furmint?

Fiáth Attilával ültem le egy kávé mellé, és ha a világot nem is váltottuk meg, de pár kényes téma szóba került: Tokaj, furmint, borstratégia, „botcsinálta” szakértők, és persze a kézművességet sem hagytuk szó nélkül. Attila tanulmányait Budapesten, Cambridge-ben és a Harvard Business School-on végezte. 2012-ben […]

Kovács Tamás: Ne a gumimatrac és a lubickolás legyen a Balaton fő üzenete

Kovács Tamás: Ne a gumimatrac és a lubickolás legyen a Balaton fő üzenete

Az alacsony felvásárlási árak miatt sokan felhagynak a szőlőtermeléssel, így vannak olyan falvak a Balaton körül, ahol teljesen megszűnt a szőlőtermelés. Sajnos nincs értéke a szőlőnek, és ez egy komoly probléma jelenleg Magyarországon. A múltkori Csapody Balázzsal készített interjúm után ismét a Balaton a főtéma: […]



Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .