Hírek - programok
post-authorNémeti Sándor
2018. április 20.

Új köntösbe bújtak a Gere Pincészet borai

post

Nagy titok övezte a budapesti The Ritz-Carlton, Kupola Loungeban megtartott sajtóeseményt, de a gyors regisztráció és egy pohár Gere Frici Rosé után nem kellett sokat várnom, hogy lehulljon mindenről a lepel és kiderüljön a nagy titkolózás: nemcsak új külsőt kaptak a Gere Pincészet borai, hanem a név is módosult. A címkéken „A. Gere” olvasható, utalva Gere Attilára és gyermekeire, Andreára és Attilára egyaránt. Bevallom őszintén, bátor húzásnak tartom, de ahogyan a helyszínen Gere Andrea mondta: „ahogyan a bor is fejlődött az elmúlt években, úgy a címkék is folyamatosan változtak, így fontos volt számunkra, hogy boraink és borászatunk külseje is tükrözze azt a szemléletmódot, amit képviselünk. Egy éves munka áll az új arculattervezés mögött, és az üzenete sokkal több, mint csupán egy címkeváltás.”

Gere Attila Gere Attila

“A borászat hagyománya már a hetedik generációt öleli fel családunkban, és ez a folytonosság különösen markánsan jelenik meg azáltal, hogy a lányom, Andrea és a fiam, Attila is aktívan bekapcsolódott a pincészet munkájába. Az új név ennek szellemében egyidejűleg jelöl engem és őket is.” – mondta Gere Attila.

Az alapítókban már régebben megfogalmazódott, hogy az eddig organikusan, az éppen adott lehetőségeknek és elképzeléseknek megfelelően fejlődő márka tudatosan épüljön tovább. Ennek megalapozására Unger Zsolt márkaépítőt és csapatát kérték fel, akik nem csupán az arculat tervezésében, hanem a termékstratégia és -struktúra átalakításában is szerepet játszottak. Amikor a végén a fogyasztók értékelnek egy munkát, csak egy címkét látnak a boron, pedig ennél sokkal nagyobb feladat és felelősség rejtőzik minden arculattervezés mögött – hangsúlyozta ki Unger Zsolt, hozzátéve, hogy „ez az egyszerű matrica, amit mi borcímkének hívunk, magának az egész pincészetnek a jövőbeli arculatát, érzetét és üzenetét fogja majd közvetíteni a világban, ezért nagy felelősséggel jár egy ilyen munkának a megtervezése. Éppen ezért, fontos volt számomra, hogy a címkéket olyan specifikációkkal is felruházzam, amitől ez egy hatékony, hosszú évekre meghatározható, és növekedés produkáló márkává válik majd a piacon. Csak akkor lehet sikeres terméket létrehozni, ha a megrendelő oldalról is szinte ugyanannyi munka kerül be a projektbe, mint amennyit mi belefektetünk. Szerencsére a Gere családdal nagyon jól megtaláltam a közös hangot.”

A megújulás viszont nem azonnal válik láthatóvá, mert mindig csak az új évjáratok kapnak új címkéket. A teljes paletta így előreláthatólag fél év múlva cserélődik le és válik elérhetővé országszerte. A 17 tételből álló borsor a javaslatuknak megfelelően átrendeződött: koherensebb lett és a Weninger & Gere márka beolvadásával egyszerűsödött. (Ez a változás természetesen nem érinti a Franz Weningerrel és családjával való üzleti kapcsolatot és barátságot.) A borok kategóriái is (alap-, közép-, és csúcsborok) egyértelműen nyomon követhetők a külső megjelenésben, a korábbinál jobban elkülönülnek egymástól.

A múlt az, ami érvényesíti a jövő üzenetét – zárta gondolatait Gere Andrea, én pedig ennyit szeretnék még hozzáfűzni: aki eddig kereste a Gere borokat a polcokon, bátran keresse ezután is.

A Gere Pincészetről

Az 1986-os volt az első évjárat, amelyből a ma ismert pincészetet létrehozó Gere Attila bort palackozott Villányban. A kínálat ezt követően folyamatosan bővült, egyaránt gondolva a fogyasztók széles körére és a top borok kedvelőire is. Ma már tizenhét féle Gere bor található meg a kereskedések polcain, melyek közül a Villányi Franc és a Kopar Cuvée csak a kiemelkedő évjáratokban készül el. Gere Attila mellett aktív szerepet vállalt a pincészet működésében a borász lánya, Gere Andrea és fia, ifj. Gere Attila is.

Képek: Németi Sándor

Ez is érdekelhet

Küldj egy üzenetet!